surprise

ma 12 nov 2018

Sinterklaasviering woensdag 5 december

Sinterklaas en zijn pieten zijn onderweg naar ons land. Dat betekent een gezellige tijd, ook voor jullie in groep 6. Wij gaan dan namelijk een surprise maken voor elkaar!

Surprise betekent verrassing. Je knutselt iets voor een ander en doet daar ook een cadeautje in. Je mag thuis vragen of iemand je helpt. Bij een surprise hoort ook een gedicht.

In groep 6 maken alle meisjes iets voor een meisje en alle jongens iets voor een jongen. Er worden geen lootjes getrokken, dus van te voren weet je niet voor wie je de surprise maakt!

Het cadeautje voor de ander kost ongeveer 4 euro. je mag ook meerdere cadeautjes kopen, maar probeer niet meer uit tegeven dan dit bedrag. Er zijn veel winkels waar je voor dit geld cadeautjes kunt kopen. Denk aan: Action, Bib bazar, Hema, Intertoys, Bart Smit enz.

Het is niet de bedoeling dat je voor dit geld snoep koopt. Voor lekkers zorgt de school en de Sint die dag.

Op woensdag 5 december breng je je surprise mee naar school. Doe er een plasctic vuilniszak omheen en je zorgt dat het gedicht aan de buitenkant op de zak zit. Opgerold of in een enveloppe.

Heel veel succes met het knutselen, het kopen van de cadeautjes en het maken van een gedicht. (op internet staan voorbeelden van surprises en gedichten.