Scoor een boek!

vr 18 jan 2019

Scoor een boek!

De komende 10 weken gaan de kinderen in de klas zo veel mogelijk boeken lezen (‘scoren’). Op donderdag 17 januari was de Aftrap. Elke dag wordt er minstens 15 minuten gelezen in het bibliotheekboek en krijgen de kinderen na het lezen vragen over het boek. Voor elke uitgelezen boek mag er een sticker van een voetbal op de poster in de klas geplakt worden. Wekelijks maken de kinderen een basisopstelling van de 11 beste boeken.

Na 5 weken is het Rust!. De consulent van de bibliotheek bezoekt opnieuw de klas. Er wordt gepraat over de gelezen boeken en er is een videoboodschap van een speler van Helmond Sport.

Medio april (datum is nog niet bekend) klinkt het eindsignaal. Na 10 weken boeken ‘scoren’ is het tijd om te gaan scoren op het voetbalveld van Helmond Sport. Hier wordt tevens bekend gemaakt hoeveel boeken de deelnemende scholeb gezamenlijk hebben gelezen.

Wat betekent ‘scoor een boek!’ in de klas?

-Elke dag minstens 15 minuten lezen.

-Samen praten over boeken.

-Lezen hoeft niet altijd op je stoel.

-Kinderen mogen een kussentje, een dekentje of een stoeltje (inklapbaar) meenemen om lekker te kunnen zitten of liggen tijdens het lezen.

-Vandaag kom je naar school……????. (hier hoor je nog iets van)

-De kinderen gaan boeken halen in de bibliotheek op school (BOS). Hiervoor moeten ze het pasje op maandag en eventueel woensdag meenemen.

-Kinderen die het pasje kwijt zijn of er geen hebben kunnen deze bij de grote bibliotheek aanvragen. Bij verloren pasjes zal een kleine bijdrage gevraagd worden ter vervanging.Dit graag zo snel mogelijk regelen.

-We gaan zo veel mogelijk boeken lezen.

-Leespromotie.